Kāpēc cilvēks neizguļas?

Nekvalitatīvs miegs ietekmē organisma  darbību. Tā sekas ir nogurums no rīta, galvassāpes, garastāvokļa maiņa, nemiera sajūta, nespēja koncentrēties un korekti uztvert apkārt notiekošo. Protams, šie faktori nopietni ietekmē cilvēka dzīves kvalitāti un spēju baudīt dzīvi.

miegs fotogrāfija

Ir divi veidi, kā atrisināt šo problēmu – kvantitatīvais un kvalitatīvais.  Vienkāršākais variants ir pielietot  kvantitatīvo metodi, tas nozīmē –  pagarināt miega ilgumu, jo vairāk Jūs guļat, jo mazāku nogurumu jūtat no rīta. Savukārt, kvalitatīvā metode uzlabo miega kvalitāti, tas nozīmē, ja Jūs pavadāt guļot, piemēram, 8 stundas, tad kalitatatīvā metode ļaus Jums gulēt tikpat daudz, taču Jūs jutīsieties daudz labāk. Protams, var izmantot arī citu metodi, piemēram, pilnībā izmainīt savu dienas kārtību  un doties gulēt daudz agrāk nekā ierasts. Taču bieži vien mūsu ātrais un noslogotais dzīves ritms ir iemesls, kāpēc mēs nevaram  atļauties šādas krasas pārmaiņas.
Apskatīsim  faktorus, kas negatīvi ietekmē miega kvalitāti.
Alkohols. Lietojot alkoholu, miegs kļūst nedziļš un trauksmains, kā arī rodas tādas sekas kā pārpildīts urīnpūslis un organisma dehidrācija, kas neļaus Jums normāli izgulēties.
Dzērienu lietošana pirms došanās gulēt. 30 minūtes pirms gulētiešanas nav ieteicams dzert ūdeni, tēju vai citus dzērienus.
Pāris stundas pirms došanās gulēt pavadīt pie televizora, smartfona vai planšetdatora ekrāna. To izskaidro divi iemesli. Pirmkārt, spilgta ekrāna gaisma stimulē smadzeņu darbību, kas negatīvi ietekmē melatonīna izstrādi. Melatonīns-hormons, kas nepieciešams kvalitatīvam miegam. Otrkārt, informācijas plūsma, “netīrumi”, kas “piesārņo galvu”, tādējādi  neļaujot smadzenēm atpūsties, un miegs kļūst par nepārvaramu uzdevumu.
Tādi paši iemesli attiecināmi uz Interneta lietošanu, e-grāmatu lasīšanu pirms gulētiešanas.
Sarežģītas un emocionālas grāmatas. Šāda veida grāmatas izraisa dziļas pārdomas. Grāmatas ir domātas diviem gadījumiem – atpūtai vai zināšanu gūšanai. Pirms došanās gulēt  labāk izvēlēties viegla un pozitīva satura  grāmatas.
Pieņemt karstu vannu. To var izskaidrot ar to, ka guļot  ķermeņa temperatūra pazeminās par dažiem grādiem, bet karsta vanna paaugstina Jūsu ķermeņa temperatūru. Tāpēc  organismam būs nepieciešams vairāk laika, lai pazeminātu ķermeņa temperatūru. Optimālais variants ir pieņemt vannu dažas stundas pirms gulētiešanas. Tādejādi ķermeņa temperatūra paspēs normalizēties, un Jūs ātri aizmigsiet.
Pārēšanās. Sarežģīti ir aizmigt ar pilnu vēderu. Jāpiebilst, kad cilvēks ir pārēdis, jebkura darbība ir grūti izpildāma. Ir jācenšas nepārēst pirms gulētiešanas, taču nedrīkst iet gulēt arī tukšā dūšā. Neliela ēdiena porcija, augļi un dārzeņi ir lieliska izvēle.
Droši vien  grūtākais ir atteikties no gadžetu lietošanas pirms došanās gulēt, taču vēlēšanās uzlabot dzīves kvalitāti ļauj aizmirst par visām iespējamām grūtībām.

Galīgi garāmGarāmGandrīz labiLabsAmba (6 Nobalsots, vidējais: 5.00 no 5)
Loading ... Loading ...

Комментарии закрыты.